فرصت ها اتفاق نمی افتند، شما خالق آنها هستید.

متین ویال

شیشه قطره چکان دار از کجا بخریم

شیشه قطره چکان یکی از محصولات پرطرفدار صنایع دارویی، بهداشتی و شیمیایی است. این شیشه ها امکان انتقال مایعات به صورت قطره ای را فراهم کرده اند. از این رو وقتی پای انتقال جزئی و قطره ای مایعات به میان می آید، خرید شیشه قطره چکان به امری الزامی تبدیل می شود. این شیشه ها در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند، از این رو در هنگام خرید بسیاری از خریداران دچار سرگردانی می شوند. علت این امر به دانش کم آنها در خصوص این شیشه برمی گردد. از طرف دیگر آنها نمی دانند از کجا باید این شیشه ها را تهیه کنند. با توجه به مطالب ذکر شده این مقاله به نکات مهم و ضروری در خصوص خرید شیشه قطره ای اختصاص یافته است.

شیشه قطره چکان

شیشه قطره چکان

کاربردهای شیشه قطره چکان

قبل از پرداختن به دانستنی های لازم در خصوص شیشه قطره چکان، لازم است به صورت مختصر به کاربردهای این محصول اشاره شود.

1-صنایع داروسازی: برخی از داروهای موجود در بازار به خصوص داروهایی که برای کودکان عرضه شده اند، نیاز به شیشه قطره چکان دارند. استفاده از این شیشه ها کمک می کند که مایع به صورت مستقیم و مطابق با حجم تعیین شده به گلوی نوزاد منتقل شود. همچنین مادرانی که قصد دارند به فرزندان خود آهن دهند باید از این قطره چکان ها استفاده کنند. زیرا تماس مستقیم آهن با دندان شیری موجب پوسیدگی و سیاهی دندان ها می شود.  از طرف دیگر برخی از داروهای بزرگسالان نیز دارای محدودیت های مصرف هستند. بنابراین با استفاده از  شیشه قطره چکان می توان دوز مشخصی از دارو را دریافت کرد.

2-صنایع بهداشتی: برخی از محصولات عرضه شده برای پوست و مو نیازمند استفاده از شیشه قطره چکان هستند. در بازار فروش محصولات بهداشتی بسیاری از لوسیون و روغن های تقویت کننده پوست و مو با قیمت های بالا عرضه می شوند. از این رو عدم استفاده از شیشه قطره چکان موجب انتقال حجم وسیعی از مواد به پوست و مو می شود. فارغ از عوارض احتمالی آن، این انتقال سریع و وسیع بار مالی نیز به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مصرف دارو و روغن های مخصوص پوست مو به خرید این شیشه ها روی می آورند.

3-صنایع شیمیایی: یکی دیگر از کاربردهای شیشه قطره چکان در آزمایشگاه ها برای انتقال مواد شیمیایی است. بسیاری از مواد شیمیایی سمی و خطرناک هستند. از طرف دیگر در جهت تولید ترکیبات شیمیایی مختلف انتقال تدریجی و قطره ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو با استفاده از این شیشه ها می توان علاوه بر رعایت نکات ایمنی، به صرفه جویی و مدیریت صحیح محصولات و ترکیبات شیمیایی کمک کرد.

شیشه قطره چکان

شیشه قطره چکان

 

چرا باید قطره چکان شیشه ای خرید؟

در هنگام خرید شیشه قطره چکان می توان شاهد قطره چکان هایی با جنس های فلزی و پلاستیکی بود. اما سوال این است که چرا باید اقدام به خرید این شیشه ها کرد. پلاستیک و فلز ها  با مواد شیمیایی و دارویی مختلف می توانند واکنش نشان دهند. از این رو در بسیاری از مواقع استفاده از آنها ممکن است موجب تغییر ماهیت مایع و ماده مورد استفاده شود. اما شیشه قابلیت واکنش نشان دادن با مواد مختلف را ندارد به همین دلیل بهترین انتخاب برای استفاده در صنایع داروسازی و شیمیایی است.

نکات مهم و کاربردی در هنگام خرید شیشه قطره چکان

بسیاری از افراد به واسطه نیاز خود اقدام به خرید شیشه قطره چکان می کنند. در هنگام خرید این شیشه ها در نظر گرفتن نکات زیر مهم و الزامی است.

  • بسیاری از مواد شیمیایی و دارویی به نور حساسیت دارند. به همین دلیل باید برای آنها شیشه های مات استفاده کرد. این شیشه ها نور را از خود عبور نمی دهند به همین دلیل سلامت ماده را حفظ می کنند. بنابراین باید در هنگام خرید شیشه قطره چکان به نوع و حساسیت مایع مصرفی توجه ویژه ای شود.
  • هدف از خرید شیشه قطره ای انتقال مایع به راحت ترین حالت ممکن است. از طرف دیگر این انتقال باید دقیق و مطابق با مقدار تعیین شده باشد. با توجه به نکات گفته شده در ابتدای امر لازم است که عملکرد قطره چکان مورد بررسی قرار گیرد. سپس در صورت نیاز از قطره چکان مدرج استفاده شود.

اکثر شیشه های قطره چکان دارای سری پلاستیکی و پمپ هستند. سری پلاستیکی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. از طرف دیگر نباید عملکرد پمپ آن مشکل داشته باشد زیرا در این صورت مایع چکه می کند. بنابراین در هنگام خرید این محصول در نظر گرفتن کیفیت سری پلاستیکی و پمپ حائز اهمیت است.

 

شیشه قطره چکان را باید از کجا خرید

در بخش­های قبلی به نکات مهم خرید شیشه قطره چکان اشاره شد. همانگونه که مشهود است این شیشه ها علی رغم سادگی که در عملکرد خود دارند دارای حساسیت­های بالایی هستند. از طرف دیگر طیف وسیعی از شیشه های قطره چکان به بازار عرضه شده­اند که هر کدام از آنها دارای کیفیت­های متفاوتی هستند. به همین دلیل فروشنده و اعتبار شرکت آن از جمله فاکتورهای مهمی است که باید در هنگام خرید این محصول مد نظر قرار داده شود.

از طرف دیگر در هنگام خرید شیشه قطره چکان باید به فروشنده ای مراجعه کرد که تخصص کافی داشته باشد. همانطور که گفته شد برخی از داروها و مواد شیمیایی به نور حساسیت دارند. ممکن است خریدار در این خصوص دانش کافی نداشته باشد. بنابراین یک فروشنده با تجربه می تواند در این زمینه مشاوره های کافی و جامعی ارائه دهد.

جستجو در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *